Speler Franck over ons Betty Asfalt optreden.

Q & A met speler Franck.

 

Waar ken je Betty Asfalt complex van?

Voordat ik naar Nijmegen verhuisde heb ik ruim 16 jaar in Amsterdam gewoond en kwam toen af en toe in het Betty Asfalt complex. Ik kan me daar nog een try out van een voorstelling van Hans Teeuwen herinneren. Die was zo grof dat het publiek niet wist of ze daarom mochten lachen of niet. En daarnaast ken ik het natuurlijk als het theater van Paul Haenen.

 

Waren de verwachtingen hoog gespannen?

We hadden niet zoveel verwachtingen. We waren vooral benieuwd of we wel genoeg publiek zouden trekken omdat we in Amsterdam nog volstrekt onbekend zijn. Ook waren we bang dat we door het publiek te provinciaals zouden worden gevonden, bijvoorbeeld vanwege de zachte g’s. We gingen ervan uit dat het Amsterdams publiek nogal verwend is en gewend is aan hoog niveau theater. Daarom hebben we ons ook voorgenomen om er echt een topavond van te maken en ons van onze beste kant te laten zien. Voor mij was het nog wel extra spannend omdat er een aantal vrienden en collega’s van me uit Amsterdam in de zaal zaten, inclusief mijn baas. Het heeft gelukkig allemaal goed uitgepakt en we hadden een behoorlijk volle zaal.

ontspanning van te voren


Wat was er leuk aan van te voren?

De spanning vooraf, de lol tijdens de treinreis, struinen door Amsterdam, de gastvrije ontvangst bij het Betty Asfalt Complex, eten in een heerlijk Indonesisch restaurant. Het voelde net als een schoolreisje.

 

Wat is het verschil met de Lindenberg

Het Betty Asfalt complex is een nostalgisch theater, met ouderwetse stoelen en tafels en veel andere oude meuk. Dat maakt het ook gelijk gezellig en intiem. Het publiek zit ook bovenop het toneel. De sfeer voelt gelijk goed. De Lindenberg is veel moderner en daarom anders. Maar we voelen ons ook zeer thuis in de Lindenberg hoor, het meest nog in de Karolingenzaal omdat die ook lekker klein en intiem is. Het grootste verschil zit waarschijnlijk in het bijbehorende café: die was in het Betty asfalt complex knus en informeel. Dat kan je van de Lindenberg niet bepaald zeggen.

 

Antoinette en Franck

Hoe heb je het tijdens het spelen ervaren?

Het was heel fijn om dit theater te spelen. We moesten even op gang komen, maar hebben uiteindelijk een hele goede voorstelling gehad. Het was een mooie variatie van scènes. Sommige scènes waren absurd, sommige komisch, maar we hebben ook een paar hele mooie integere en kwetsbare scènes gespeeld. Ik heb zelf lekker gespeeld en dat gold voor iedereen.

 

Hoe was het gevoel erna?

Het gevoel erna was heerlijk. We hebben hele goede reacties gehad van het publiek, ook van mensen die ons nog nooit gezien hadden. Er was bijvoorbeeld een echtpaar uit Amsterdam die zelf fanatieke toneelspelers waren en die echt in de veronderstelling waren dat we een professioneel gezelschap waren en hier ons geld mee verdienden. Zo hoog vonden ze ons niveau. Dat vond ik een groot compliment. Toen ik uiteindelijk Amsterdam in liep om nog wat oude kroegen op te zoeken had ik een gelukzalig gevoel. Ik ben namelijk ooit in Amsterdam begonnen met toneel, namelijk pas op mijn 35ste. Ik moest terugdenken aan mijn allereerste toneellessen en realiseerde me hoe blij ik mag zijn dat ik toen die stap heb genomen. Hoe ik later bij PIT terecht ben gekomen en nog steeds onderdeel mag uitmaken van deze fantastische groep.

 

 

 

 

Hier zie je ons in de kleedkamer, net na het optreden. Mét reactie van Franck:

Applaus voor Elsa en technicus Gijs

 

 

Dit is de promo die we met z’n allen van te voren hebben gemaakt:

 

 

 

 

Zaterdag 17 november 2018 TAS en PIT – Greppeltheater

Zaterdag 17 november 2018 TAS en PIT – Greppeltheater
Wat gaat het worden? Twee groepen op 1 vloer.

 

In ieder geval niet regulier.

 

In ieder geval langere scènes dan gewend.

 

In ieder geval een nieuwe locatie.

 

In ieder geval met spelers die nieuw zijn om mee te spelen!
PIT gaat een dag lang werken met speler/regisseur Harm Jan Doornbos.
Met de spelers van TAS. Dus Pit en Tas door elkaar heen. Met elkaar. Een lange vorm.
De hele zaterdag. En dan in de avond de uitvoering. Voor jullie.
Meer erover hier:
Meer over TAS:
Harm Jan Doornbos PIT en TAS

Harm Jan Doornbos.

Kaarten:

https://shop.ikbenaanwezig.nl/tickets/event/voorstelling-tas-met-pit

PIT promo film voor Betty Asfalt

Wat graag willen we dat het een volle bak wordt. Voor het eerst spelen we buiten Gelderland.

In Nijmegen zijn we gewend dat het vol zit, in Amsterdam zijn we niets gewend.

Daarom hebben we deze promo gemaakt. of beter, laten monteren. Door Simon Claassen.

 

we zijn er best trots op.

 

Kom je ook?

Reserveren kan via hier.

Woensdag 20 juni 2018 GRATIS voorstelling in Oude Weeshuis – Nijmegen

GRATIS voorstelling voor bewoners van de BENEDENSTAD

 

Op 20 Juni om 20.15 uur speelt theatergroep PIT GRATIS in het oude weeshuis.
Voor U en jij, bewoner (s) van de wijk.

Van harte welkom.

Het belooft een vrolijke en gezellige voorstelling te worden.

Met misschien wel uw eigen verhaal door ons gespeeld.

Reserveren is niet nodig.

Verzamelen bij het zwembadje op het plein.

 

Het is al bijna ….

0Weken0Dagen0Uren0Minuten0Seconden

[en ook voor hen als je  PIT graag wilt zien en je niet in de Benedenstad woont]

6 oktober 2018 spelen we in Amsterdam – reserveer hier

Het is waar, we spelen op 6 oktober in Amsterdam.

 

We krijgen al vragen, waar kunnen we reserveren? KLIK. Dat kan via hier. KLIK

 

 

IJS met PIT op IJS als ontbijt dag. In Beuningen.

Het is heus waar. Dat lekkere na de maaltijd niet na de maaltijd, maar in de ochtend eten.
Ijs. Ijs als ontbijt.
 
Op de dag dat PIT speelt in Beuningen {het is al vrij vol die avond] is het de hele dag:
‘IJS ALS ONTBIJT DAG’
 
Het is een traditie die tijdens een koude februaridag in New York is ontstaan. Vandaag eet je ijs als ontbijt! En in de avond misschien nog eens, maar dan in Beuningen. Beunings Ijs, bere goed ijs! IJS met PIT.
 
 
 
Bron:
 
Kaarten PIT:
 

Reserveren voor het hele seizoen 2017-2018 in de Lindenberg – het kan nu.

We zijn vaak uitverkocht. Daarom nu de mogelijkheid voor het hele jaar te reserveren. Gegarandeerd een leuk avondje bijkletsen met een vriend van vroeger of een ‘uit de hand gelopen collega’.

 

Klik hier voor de voorstelling en de mogelijkheid tot reserveren.

 

Wil je meer dan 1 voorstelling zien? Overweeg dan vriend van PIT te worden. Krijg je korting.

 

theatergroepPIT reserveren 2017-2018

Over het verkrijgen van een toegangsplek op de Kaaij

PIT GAAT DE BOOT IN

 

We worden gebeld, gemaild en zelfs persoonlijk aangeklampt: ‘Hoe zit dat nou met die kaartjes, hoe laat spelen jullie, hoeveel kost het nou?‘.

We snappen de verwarring. Hebben we niet handig gecommuniceerd.

De eerste voorstelling is om 19:30. en of we erna nog een keer gaan spelen hangt van de bekende factoiren af. Die bekende factoren zijn: onze zin, de zin van het [Kaai]publiek en of het schip is gezonken.

Reserveren kan hieronder. (Online is er 45 cent service kosten, dan ben je wel zeker van een kaartje…)

Dus:

In de ticketshop zijn uitsluitend kaarten te koop voor de eerste voorstelling, aankomende woensdag. Mocht deze vol lopen dan wordt er een tweede show aan vast geplakt. Mocht die vol lopen een derde, enzovoorts.
Dus om gegarandeerd plek te hebben om 19.30 uur, koop je je kaartje in de ticketshop.
https://shop.ikbenaanwezig.nl/tickets/event/TGpit

Prachtige foto’s in fotofilm van de eerste voorstelling van 2016

De eerste voorstelling van het seizoen 2016-2017 op 7 oktober 2016 was uitverkocht. En werd er gefotografeerd door fotograaf Ruth.

Zie hieronder het sfeerverslag van het optreden aan de hand van een paar foto’s. 

Fotograaf:

Ruth Heijsen. Ruth Fotografie

Info@ruthfotografie.nl  06 28 23 16 20

Recensie voorstelling 7 okt 2016

Improvisatie is de ultieme onvoorspelbaarheid. Een scène grijpt je bij de strot, maakt je aan het lachen of ontroert. En soms zie je de spelers zoeken, stuntelen of stokpaardjes spelen. Dat hoort er allemaal bij. Wat mij telkens raakt is dat er op zoveel niveaus iets gebeurt. Ik zie spelers leren, experimenteren, schitteren en op hun bek gaan. En ik zie de karakters die ze spelen. Die personages leren óók. Sterker nog, soms krijgt zo’n karakter binnen die paar minuten zo levensecht vorm dat het ingestudeerd lijkt.